Alternatif Kesihatan Herba - Anda Jangan Tahu Apa Might Be dalam Troli Orang Membeli-belah

Alternatif Kesihatan Herba - Anda Jangan Tahu Apa Might Be dalam Troli Orang Membeli-belah

Baru-baru ini, apabila melakukan membeli-belah runcit kecil saya secara tidak sengaja berpapasan dengan seorang kawan keluarga itu yang dia 70-an. Dia kelihatan hebat, tinggal di rumah bersama suaminya, tidak memakai cermin mata, sangat aktif (masih mengambil bahagian dalam liga tenis), dan mental adalah lebih tajam daripada kebanyakan setengah umurnya. Tetapi bagi saya apa yang dibuat ini kedai runcit peluang pertemuan menonjol ialah bagaimana banyak ubat kesihatan herba alternatif adalah di dalam troli membeli-belah.

Terdapat saw palmetto untuk prostat suaminya dan untuk melindungi daripada kehilangan rambut, Echinacea untuk kesihatan sistem imun, dan ginkgo untuk ketangkasan mental. Terdapat juga beberapa formula tambahan dan juga termasuk dua botol besar minyak ikan, bersama-sama dengan Glucosamine dan kondroitin untuk kesihatan tulang dan sendi. Dia juga mempunyai beberapa barangan makanan sihat juga, termasuk yogurt rendah lemak, roti biji rami, dan pelbagai buah-buahan dan sayur-sayuran, termasuk beri biru dan brokoli. Saya tidak akan fikirkan. Dalam semua tahun kami telah dikenali antara satu sama lain kesihatan herba alternatif tidak pernah menjadi topik perbualan.

Anda boleh melihat dengan jelas bahawa wanita ini (dan suaminya) adalah penyokong dan pengguna komited produk alternatif herba kesihatan, formula tambahan, dan semula jadi gaya hidup yang mengurangkan keperluan untuk ubat-ubatan preskripsi, dalam usaha untuk mencapai kedua-dua panjang umur dan kualiti kehidupan. Dia tidak akan menjadi bergantung kepada ubat-ubatan preskripsi untuk menyelesaikan semua masalah dia, tidak dia akan mengambil lembu jantan oleh tanduk dan melakukan yang terbaik untuk mengelakkan orang-orang masalah di tempat pertama.

Ini adalah cerita yang tidak terperi sebenar mengenai kesihatan herba alternatif. Ia adalah satu cara hidup yang apabila digabungkan dengan diet yang sihat dan senaman boleh meningkatkan kualiti hidup keseluruhan, dan dalam beberapa kes panjang umur.

Tetapi apa yang barangan kesihatan herba alternatif ini juga? Salah satu keindahan kesihatan herba alternatif adalah bahawa bahan-bahan dalam kebanyakan ubat-ubat herba yang agak sederhana dan bekerja dengan badan anda untuk mencapai matlamat yang diingini. Kelemahan adalah kadang-kadang mereka boleh berinteraksi secara negatif dengan ubat-ubatan preskripsi atau bukan preskripsi. Atas sebab ini, ia sentiasa idea yang baik untuk berunding dengan doktor anda sebelum membuat keputusan mengenai penyelesaian kesihatan herba alternatif.

Penggunaan daun, bunga, buah-buahan, batang, kulit kayu, dan akar bukan perkara baru, dan telah menjadi tulang belakang dalam banyak kebudayaan Asia dan Eropah selama beratus-ratus dan dalam beberapa kes beribu-ribu tahun. Ubat-ubat herba datang dalam pelbagai bentuk yang berbeza termasuk kapsul dan tablet, tinctures (pati cecair), teh, dan salap yang mengandungi bahan-bahan yang diambil dari alam semula jadi untuk merawat penyakit dan maladies semua jenis. Sesetengah ubat-ubatan yang lebih biasa herba alternatif termasuk akar halia (loya dan mabuk); ginkgo (peredaran dan ingatan); chamomile (kembung perut); valerian (kerisauan, insomnia); saw palmetto (keguguran rambut dan prostat); dan Wort St John (kemurungan).

Ringkasnya, ubat kesihatan herba alternatif bukan untuk semua orang, tetapi kebanyakan akan bersetuju bahawa mereka boleh menjadi alat yang berguna dalam usaha untuk mencapai yang baik secara keseluruhan dan kesihatan yang berkekalan, dan panjang umur. Sama ada mereka adalah sesuai untuk anda, baik itu adalah soalan lebih sesuai antara anda dan doktor anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar