Cara Elakkan Merah kemalu-maluan - Tips Mudah untuk Mengatasi Bera dan menjalani kehidupan yang bahagia

Cara Elakkan Merah kemalu-maluan - Tips Mudah untuk Mengatasi Bera dan menjalani kehidupan yang bahagia

Sesungguhnya ia adalah satu penghalang kepada kehidupan yang lebih bahagia dan lebih dipenuhi jika anda mengalami berlebihan merah kemalu-maluan walaupun keadaan tidak memalukan. Merah kemalu-maluan biasanya berlaku apabila anda berada dalam keadaan yang membuat anda rasa bimbang atau malu. Walau bagaimanapun, bagi sesetengah orang, Bera mungkin tidak hanya yang biasa.

Bera yang berlebihan boleh menjadi kekecewaan bagi sesetengah yang tidak dapat mengawal merah kemalu-maluan walaupun dalam keadaan yang tidak benar-benar memalukan. Walaupun semudah mesyuarat rakan atau bercakap dengan orang yang tidak dikenali, orang-orang yang mengalami Bera yang berlebihan boleh menjadi merah bila-bila masa terutamanya jika mereka dimasukkan ke dalam keadaan yang mereka adalah pusat perhatian. Ini, sesungguhnya, banyak boleh memberi kesan kepada kualiti hidup pesakit. Malah, ini boleh membuat satu menarik diri daripada interaksi sosial.

Jika anda sedang mengalami perkara yang sama, anda tidak perlu menderita lama. Anda sebenarnya boleh melakukan sesuatu mengenainya, dan anda boleh menggunakan cara dan teknik untuk menamatkan kekecewaan ini. Tips berikut mungkin boleh membantu anda bagaimana untuk mengelakkan merah kemalu-maluan.

- Belajar untuk berehat. Salah satu punca utama Bera berlebihan adalah kitaran kebimbangan dan ketegangan yang anda rasa terhadap keadaan tertentu. Dan walaupun merah kemalu-maluan sendiri boleh membuat anda rasa bimbang yang boleh membawa anda ke merah lebih dan membuat anda lebih cemas. Mempelajari beberapa senaman seperti meditasi boleh membantu anda belajar bagaimana untuk mengelakkan merah kemalu-maluan terutamanya jika anda berada dalam keadaan yang mencetuskan Bera anda. Untuk tips bersantai cepat tentang bagaimana untuk mengelakkan Bera, turunkan bahu anda dan biarkan perut anda lebih tenteram.

- Elakkan perkara-perkara mudah yang boleh membuat merah kemalu-maluan lebih teruk. Elakkan alkohol, kafein dan makanan pedas dan berempah kerana ia boleh menyumbang kepada membuat muka anda menjadi merah. Kadang-kadang ia membantu untuk menjaga muka anda sejuk dengan mencuci atau menggunakan beberapa pelembap terutamanya jika anda adalah kira-kira untuk menghadapi cabaran yang anda fikir akan mencetuskan Bera anda.

- Belajar untuk menerimanya. Belajar bagaimana untuk mengelakkan Bera bermakna anda perlu menghadapi ketakutan anda. Lebih banyak anda menyembunyikannya, lebih banyak anda akan menjadi bertambah buruk. Oleh itu, bukannya menarik diri daripada masyarakat dan bersembunyi di zon selesa anda, cuba untuk menghadapi ketakutan anda. Katakan pada diri anda sebenarnya tiada masalah besar jika anda sedang merah kemalu-maluan. Melakukan apa yang anda perlu lakukan. Jika anda sedang bercakap dengan seseorang dan anda merah kemalu-maluan, teruskan dengan apa yang anda katakan dan tidak membenarkan diri anda untuk panik. Jika anda tahu apa yang anda katakan, dan anda yakin tentang hal itu, Bera anda tidak akan menjadi masalah kepada sesiapa.

- Belajar hipnosis diri atau dapatkan hypnotherapist a. Dalam beberapa kes, Bera yang berlebihan tidak boleh dengan mudah mengetepikan dengan minda sedar. Ini kerana emosi dan fikiran negatif yang terlibat dalam Bera boleh berakar umbi dalam minda bawah sedar anda bahawa jika anda adalah bebas daripada kebimbangan dan anda berasa yakin, anda masih akhirnya bertukar menjadi merah. Hypnotherapy adalah salah satu teknik yang telah digunakan untuk selamat menghilangkan kekecewaan ini, jadi anda mungkin mahu untuk mendapatkan diri anda seorang pakar dalam bidang ini. Anda juga boleh melakukan hipnosis diri dengan belajar hipnosis diri.

Malah, anda boleh hidup kehidupan yang bahagia walaupun anda mengalami merah kemalu-maluan. Anda hanya perlu belajar bagaimana untuk menangani dan belajar beberapa teknik untuk mengatasinya sama sekali.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar