Cara Berhenti berpeluh ketiak - Dalam Dua Minggu Atau Kurang Anda Boleh Peluh Percuma!

Cara Berhenti berpeluh ketiak - Dalam Dua Minggu Atau Kurang Anda Boleh Peluh Percuma!

Adakah anda tertanya-tanya bagaimana untuk menghentikan ketiak berpeluh? Kami tidak bercakap mengenai peluh biasa di sini; kita bercakap peluh yang menyerap pakaian anda tidak kira apa yang anda cuba. Ia pasti memalukan, dan membuat anda paranoid tentang mempunyai bau badan. Semua orang perspires banyak apabila ia benar-benar panas dan lembap semasa musim panas. Tetapi bagaimana pula dengan masa-masa apabila cuaca baik, orang lain adalah selesa, dan anda berpeluh seperti babi? Terdapat jawapan yang mudah kawan saya.

Berpeluh ketiak lebat luar biasa adalah suatu keadaan perubatan yang dikenali sebagai axillary hiperhidrosis. Jangan bimbang, ia tidak serius. Keadaan ini adalah semata-mata reaksi keterlaluan kelenjar peluh anda, dan adalah perkara biasa. Tetapi apa yang anda boleh lakukan? Bagaimana anda boleh berhenti ketiak berpeluh? Tidak ada satu penyelesaian untuk setiap seorang, tetapi di sini adalah beberapa perkara yang anda harus cuba:

* Sudah tentu, mandi setiap hari. Kebersihan yang baik akan membantu anda kekal segar yang mungkin.

* Pakai cahaya berwarna, pakaian yang longgar. Juga, anda mahu memakai kapas dan fabrik semula jadi apabila mungkin, dan mengelakkan sutera atau kain licin lain.

* Cuba yang antiperspirant yang mengandungi aluminium klorida.

* Gunakan serbuk talkum sepanjang hari untuk membantu menyerap peluh berlebihan.

Ini adalah beberapa perkara yang anda boleh lakukan sendiri untuk memperbaiki keadaan anda. Terdapat preskripsi yang boleh diambil untuk membantu menghentikan peluh, tetapi mereka sering mempunyai kesan sampingan yang tidak diingini. Suntikan Botox adalah satu lagi pilihan, tetapi mahal.

Anda boleh mempertimbangkan teknik bersantai jika anda sering cemas atau saraf, yang menyebabkan ramai orang untuk berpeluh banyak. Menghapuskan makanan pedas daripada diet anda juga boleh membantu dengan ketara.

Tips ini diharapkan akan membantu anda sedikit sebanyak, namun ada beberapa cara rahsia yang telah ditemui oleh seorang bekas pesakit hiperhidrosis axillary. Anda akan belajar bagaimana untuk menghentikan ketiak berpeluh anda dalam dua minggu atau kurang, dijamin - dan berpeluh akan hilang seumur hidup.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar