Batu Buah Pinggang - Adakah Pemulihan semula jadi yang berkesan?

Batu Buah Pinggang - Adakah Pemulihan semula jadi yang berkesan?

Batu karang boleh menyebabkan kesakitan kerana mereka bergerak ke bawah tiub buah pinggang (ureter) ke arah pundi kencing. Walaupun mereka akan keluar dari badan dalam pembedahan air kencing atau pemusnahan oleh ultrasound kadang-kadang perlu. Kerana mereka boleh berulang dalam 75% kes, anda boleh mendapat manfaat daripada ubat semulajadi untuk batu karang.

Batu-batu yang terbentuk di dalam buah pinggang daripada mineral yang tidak diproses dalam sistem buah pinggang. Kebanyakan mereka terdiri daripada kalsium oxalate tetapi mereka boleh terdiri daripada fosfat atau asid urik. Pembentukan mereka telah dikaitkan dengan lemak yang tinggi dan protein, gula yang tinggi dan diet serat yang rendah. Terdapat bukti bahawa kekurangan Vitamin B6 dan Magnesium dikaitkan dengan pembentukan batu. Kaum lelaki itu adalah empat kali lebih berkemungkinan untuk mendapatkan mereka sebagai wanita

Ia adalah mungkin untuk mempunyai mereka tanpa perasan, kerana banyak akan lulus apabila sangat kecil. Anda mungkin mempunyai sakit ketika membuang air kecil tetapi anda mungkin tidak akan melihat bahawa anda telah berlalu sesuatu yang boleh menjadi sekecil sebutir pasir. Batu karang boleh menjadi sebesar bola golf.

Jika anda mempunyai tanda-tanda ia adalah sangat penting untuk memanggil doktor anda kerana batu-batu yang lebih besar boleh menyekat uretra. Gelombang kembali melampau dan sakit perut yang terpancar ke dalam pangkal paha bukan luar biasa. Anda juga boleh melihat darah atau nanah dalam air kencing. Ini berasal dari lapisan organ-organ yang rosak dengan permukaan tidak sekata batu. Anda boleh mendapat demam dan dan keperluan kerap buang air kecil.

Walaupun dalam kes-kes di mana batu yang cukup besar untuk menyebabkan kesakitan, majoriti daripada mereka lulus secara semula jadi. Ada beberapa perkara yang anda boleh lakukan untuk membantu ini berlaku, atau membuat ia berlaku lebih cepat dan melegakan kesakitan.

Pemulihan semula jadi untuk Batu Buah Pinggang

Lobelia Berwarna

Lobelia adalah antispasmodic kuat yang boleh berehat ureter dan melegakan kesakitan. Ia tidak rasa sangat baik tetapi 3 -4 titis dalam segelas air suam setiap 10 - 20 minit boleh membantu dengan penghapusan batu.

Wild Yam Berwarna

Wild Yam adalah satu ubatan yang kuno yang telah digunakan oleh orang-orang Aztec dan Myan untuk pelbagai penyakit termasuk melegakan kesakitan semasa bersalin. Ambil 15 titis dalam air suam setiap 20 minit. Boleh diambil serta Lobelia dalam serangan akut.

Cleavers

Cleavers mempunyai tindakan diuretik meningkatkan penyingkiran cecair supaya ia boleh membantu dengan basuh daripada batu-batu dan batu. Ia juga boleh membantu mencegah recurrence.Take 10 -15 jatuh 2 atau 3 kali sehari.

Meningkatkan Bendalir

Minum banyak air dan sup sayur-sayuran segar. Diet dengan terlalu banyak garam, makanan yang diproses kekurangan kalium, dan rendah dalam buah-buahan dan sayur-sayuran boleh meninggalkan air kencing terlalu beralkali menyebabkan mineral untuk mendepositkan sebagai batu. Bertujuan untuk 2 -3 liter merebak sepanjang hari.

Elakkan makanan oxalate

Walaupun terdapat perdebatan mengenai sama ada makanan yang tinggi oxalates boleh menyumbang kepada batu karang anda boleh mengurangkan makanan berikut kepada minimum: bit, bayam, kacang, kubis, perkelahian dan bijan.

Diet umum

Elakkan makanan yang tinggi lemak, protein, gula, kafein, minuman ringan yang mengandungi asid fosforik, alkohol.

Makanan ini boleh menyebabkan badan anda kehilangan kalsium dalam air kencing.

Tambahan

Tambahan Vitamin B 6 50 mg dan Magnesium 400 mg sehari boleh merendahkan oxalate dan boleh membantu mencegah berulangnya batu oxalate.

Pemulihan semula jadi boleh sangat berkesan tetapi doktor yang sentiasa perlu terlibat dalam rawatan calculi buah pinggang kerana kemungkinan jangkitan dan komplikasi. Satu ubat semula jadi untuk batu karang hanya boleh digunakan bersama dengan nasihat perubatan. A herba perubatan boleh memberi nasihat tentang ubat yang terbaik untuk gejala anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar