Penyembuhan Semulajadi Untuk Pertama Ijazah Burns

Penyembuhan Semulajadi Untuk Pertama Ijazah Burns

A "membakar" boleh disebabkan oleh haba yang melampau atau sejuk, bahan kimia, dos besar sinaran atau pendedahan kepada matahari. Dengan terbakar darjah pertama, kulit pedih dan merah, tetapi tidak terhenti. Banyak kali, anda akan mempunyai sumber-sumber yang berguna untuk merawat secara semulajadi terbakar darjah pertama.

Selepas menggunakan air sejuk atau memampatkan sejuk:

1. Memohon sepotong mentah, kentang unpeeled, sekeping pulpa labu segar atau sepotong bawang mentah akan menarik keluar haba dan kesakitan. Biarkan selama 15 minit, kira selama 5 minit, kemudian memohon sekeping segar selama 15 minit.

2. Anda boleh menusuk vitamin E atau kapsul minyak bawang putih, memerah kandungan secara langsung pada luka.

3. Menjaga tumbuhan lidah buaya di rumah anda adalah seperti berkembang tiub salap penyembuhan. Selepas berbuka di luar tentang sekeping setengah inci batang, memerah supaya jus meleleh keluar ke kawasan itu dibakar. Nota: Jus ini paling berkesan jika kilang itu adalah sekurang-kurangnya 2 - 3 tahun dan batang telah membangunkan lebam sedikit di tepi.

4. Jika anda dibakar semasa anda berada baking, dan mempunyai pai unbaked kerak garam bebas, gulung nipis dan dimasukkan ke dalam pada seluruh permukaan yang terbakar. Anda boleh meninggalkan ia sehingga ia kering dan jatuh dengan sendirinya.

5. Sapukan tuam sauerkraut mentah ke kawasan itu dibakar. Anda boleh menggantikan dihancurkan akar komprei dengan sedikit madu. Walaupun hanya madu kosong pada luka boleh melegakan kesakitan dan membantu proses penyembuhan.

6. Satu alternatif yang sedap - penyebaran mentega epal di kawasan ini. Anda boleh menambah kot lain selepas pertama satu mengeringkan, sambil menambah kot untuk satu atau dua sehingga terbakar adalah lebih baik hari. Nota: Hanya menggunakan mentega atau bahan-bahan berlemak yang lain pada yang paling cetek, luka bakar yang ringan.

Lidah dibakar: Air sejuk - bilas kerap. Untuk menghilangkan rasa sakit, beberapa titik esen vanila, atau gula putih taburkan pada kawasan yang dibakar.

Terbakar Tali: Gunakan air garam dan rendam tangan. Di Itali, mereka rendam tangan dalam air kencing (yuck).

Tekak bakaran: dua sudu teh minyak zaitun akan melegakan dan kot tekak yang dibakar.

Kaki terbakar: Balut hirisan tomato pada tapak kaki, menjaga mereka tinggi untuk setengah jam.

Gunakan air kentang panas (lihat resipi di bawah) dan rendam kaki selama 15 minit. Kering sepenuhnya. Jika anda melakukan ini sebelum bersara, anda boleh mengurut kaki dengan sedikit bijan atau minyak badam. (Pakai stoking longgar untuk melindungi helai)

Fakta menarik: pendaki gunung Bavarian rendam kaki di dalam air kentang, kemudian taburkan garam panggang panas di atas kain dan membalut di sekitar kaki mereka. Bukan sahaja ia melegakan pembakaran dan kaki letih, ia juga melegakan kaki gatal juga.

Kentang air: Potong dua kentang sederhana pada separuh, meletakkan 4 keping dalam periuk dengan 4 cawan air. Masak hingga mendidih, perlahankan api kepada sederhana dan biarkan kentang selama tiga puluh minit. Jimat air, sejukkan air sisa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar