Pemulihan Semulajadi Untuk Loya dan Muntah

Pemulihan Semulajadi Untuk Loya dan Muntah

Apabila loya dan muntah berlaku, ia mungkin menjadi petunjuk bahawa anda mengalami loya, keracunan makanan, masalah gastrousus, jangkitan, migrain, mabuk, masalah buah pinggang atau masalah kesihatan yang lebih serius. Kebanyakan tanda-tanda lazim loya adalah 'loya' di dalam perut dan juga kekejangan abdomen. Ini kekejangan sering diikuti oleh muntah. Walaupun kini terdapat banyak ubat-ubatan yang boleh merawat loya dan simptom disertai, kebanyakan orang masih memilih untuk menggunakan ubat semula jadi. Jika anda tiba-tiba mengalami loya dan muntah-muntah, jangan risau kerana terdapat banyak ubat semula jadi yang boleh membantu anda merawat kekejangan anda.

Minum secawan teh halia atau mengunyah halia dicukur. Kedua-dua herba yang dikenali untuk membantu mereka yang mempunyai masalah penghadaman dan pencernaan. Seperti yang kita semua tahu, halia telah digunakan untuk masa yang lama untuk menyembuhkan penyakit pencernaan dan mengurangkan loya dan muntah serangan. Tetapi jika anda mempunyai masalah dengan darah anda, ia adalah bijak untuk mendapatkan nasihat doktor anda terlebih dahulu sebelum melibatkan diri anda dengan jenis ini dapat dipulihkan lagi.
Cuba mempunyai beberapa titik minyak pati pudina pada kiub ais. Menghisap ais pudina akan dapat membantu perut anda untuk bertenang dan juga ia boleh menghalang air liur yang berlebihan.
Makan keropok jelas dan saltines. Sebelum anda bangun dari tidur pada waktu pagi, ia adalah lebih baik untuk mengunyah pada beberapa keropok biasa untuk mengelakkan pengeluaran sepanjang asid pada perut anda. Ini ubat tertentu adalah terbaik dengan wanita hamil yang mengalami demam pagi. Mereka boleh makan ini makanan protein kaya sebelum tidur untuk membantu mereka menangani gejala disertai sakit pagi.
Menghirup jus kranberi jika anda merasa loya. Walaupun jus buah-buahan boleh memburukkan lagi pengeluaran asid di perut anda, jus kranberi tidak akan memberi kesan kepada sistem penghadaman anda pada semua. Malah ia akan membantu meringankan kekejangan anda.
Secawan air panas dan satu sudu teh serbuk kayu manis juga akan membantu anda berurusan dengan loya dan muntah-muntah. Tetapi anda akan perlu ketegangan kayu manis supaya ia tidak akan menjadi terlalu kesat apabila anda meminumnya. Cinnamon telah terbukti selamat dalam merawat sebarang penyakit gastrousus.
Ini hanya beberapa ubat semula jadi yang boleh membantu anda berurusan dengan loya dan muntah-muntah. Tetapi pastikan anda bercakap dengan doktor anda terlebih dahulu sebelum anda terlibat dengan mana-mana ubat-ubatan ini. Doktor anda hanya akan menjadi orang yang boleh memberitahu yang ubat akan berusaha yang terbaik kepada anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar